ponedjeljak, 15. veljače 2016.

#PUTOPIS: Verona



Svakome ponekad treba odmak od svakodnevice i kratak predah od onoga što ga okružuje, a što bolje opušta ako ne mali izlet u neko još neistraženo mjesto. Ako neistraženo priča neku svoju priču, tim bolje jer možemo dozvoliti mašti da nas vodi u vrijeme koje se po mnogočemu razlikuje od današnjeg. Tako smo se mi uputili u Veronu tragom Romea i Julije.
Vjerujem da je većini poznato kako su Romeo i Julija bili mladi ljudi iz dviju smrtno zaraćenih obitelji, čija je ljubav, iako je od prvog trena bila zabranjena, pokazala da je jača od svega i unatoč tome što je njihova priča završila tragično, ostavila nam snažnu poruku koja odjekuje sve do današnjih dana.

Ovaj smo se put odlučili putovati sa agencijom Pino Viaggi i uzeti aranžman povodom Valentinova.
Riječ je o jednodnevnom putovanju, pa se kretalo dosta rano jer vožnja iz Rijeke traje otprilike 5 sati sa zaustavljanjima. U Veronu smo stigli malo prije podneva, te se odmah uputili na kratku vožnju vlakićem koji nas je provezao kroz veći dio grada, pokazao grad iz vanjske perspektive, a prešli smo i preko većeg dijela mostova od ukupno sedam koliko ih u Veroni ima.


Prvo što smo imali prilike vidjeti po silasku sa vlakića je rimski amfiteatar ili Arena. To je danas treća po veličini od očuvanih antičkih građevina te vrste. Tu se nismo previše zadržavali zbog relativno kratkog vremena koje smo imali na raspolaganju. Uopće ne sumnjam u to da ću se jednom vratiti i sagledati je i unutar zidina jer je zaista impresivna.


Šetnju smo nastavili ulicom Mazzini (gdje nalaze trgovine koje će oduševiti svaku šminkoholičarku) prema ulici Capello, odnosno Julijinoj kući i balkonu gdje su izgovoreni slavni retci iz Shakespearove drame:

“Romeo, o Romeo! Zašto si Romeo? 
O zataji oca svog, 

Odbaci ime to – il ako ne ćeš, 

Prisegni da me ljubiš, pa ću ja 

Poreći da se zovem Capuletti. "


Na slici možete vidjeti kolika gužva vlada oko većine znamenitosti u Veroni i ukoliko niste ljubitelji guranja svakako je preporučljivo preskočiti ovo putovanje za vrijeme Valentinova. Lijevo se nazire Julijin kip (malo ćete se namučiti dok ga pronađete) za koji je vezana priča da će svakome tko takne neki njegov dio taj isti narasti. Nisam isprobala, ali svakako je isplativije od plastike! ;) 
Ukoliko imate čelične živce da dočekate svoj red (i koji euro viška) možete ući razgledati kuću i popeti se na balkon.

Na samome ulazu u kuću nalazi se (nazovimo to) hodnik čiji su zidovi prepuni ljubavnih poruka, a na čemu se temelji i radnja romantičnog filma "Pisma Juliji" (ako niste, obavezno pogledajte), te lokoti kojima su parovi iz čitavog svijeta zaključali svoju ljubav. Lokote možete kupiti u suvenirnicama ako niste ponjeli neke vama posebne.




Noge su nas dalje odvele prema Piazzi della Erbe, glavnome trgu u Veroni. Ovdje je usred trga bio postavljen klavir gdje je svirao lokalni umjetnik. Prekrasna ideja i dodatni dašak romantike u ovome romantikom prožetome gradu. Naravno da klavir ne vidite jer ja od silnog uzbuđenja i želje da stignem vidjeti što više okidam bez razmišljanja. Tako je i prekrasni toranj Torre del Lamberti ostao bez "glave". I da, naravno da se ja od svih krasnih znamenitosti nađem slikat ispred građevine gdje su se nekad pogubljivali odmetnici. 




Iduće što smo vidjeli je predivna Palazzo i Scalle della Ragione gdje se odvijala i manifestacija Verona in love. Tu su se ponovno na zidu ispisivale ljubavne poruke i odvijali nastupi glazbenika.



Zatim smo vidjeli još crkvu Santa Maria Antica sa mauzolejima obitelji Scaligeri, te Baziliku di San Zeno za čiju se kriptu vjeruje da je mjesto vjenčanja Romea i Julije.






Vrijeme što nam je preostalo nakon kratkog predaha posvetili smo istraživanju dvorca Castelvecchia i mosta koji premošćuje rijeku Adige. Dvorac je u doba francuskih revolucionarnih ratova oštetio svima nam poznati Napoleon Bonaparte prilikom gušenja Veronske večernje pobune.







Cijeli je grad prožet ljubavnim detaljima, stoga ne čudi da ga mnogi parovi biraju kao grad u kojem će provesti valentinovo. Nisam sigurna koliko romantici pridonosi gužva koja se nalazi na svakome kutku, ali sam sigurna da je grad jednako romantičan i u neko drugo doba godine kada nije pod tolikom najezdom turista. Da se razumijemo, nećete pogrješiti niti ako Veronu posjetite kada niste ni najmanje zaljubljeni i u pratnji nekoga tko nije vaša bolja polovica.






Verona je jedan prekrasan grad koji svakako valja barem jednom posjetiti. Na slikama niste vidjeli desetinu onoga što ovaj grad nudi, a nažalost je i nama nedostajalo vremena da bi upili sve. Sigurna sam da ću se u Veronu vratiti u neko drugo doba godine i u vlastitom aranžmanu kada ću bez guranja i pritiska s vremenom moći vidjeti sve. Grad prebogate arhitekture, ispričanih i onih neispričanih priča, a koji odiše romantikom. Moje je srce osvojio, nadam se da je ili će u budućnosti osvojiti i vaše! :)
I ne, nemojte misliti da nisam ponjela neki suvenir iz ulice Mazzini, no o tome vam pišem u new in postu, do tada, probajte pogoditi što sam tamo pronašla.


Kako ste se proveli na valentinovo?
Pišite mi! :)






Broj komentara: 10:

  1. Baš vam je bilo lijepo, usprkos gužvi :) Definitivno grad koji mi je na listi za posjetu. A šminkoholičarka u meni jedva čeka vidjeti i ulov ;)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ma ja sam ti romantična dušica,nema te gužve koja bi mi pokvarila sav taj romantični duh grada!:)
      Ulov je skroman, ali sam stvarno jako zadovoljna ;)

      Izbriši
  2. Super, mi smo bili u Veroni više puta ali na sajmu motora i moto opreme :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Kada se to održava? Ma ja bi još 1oo puta nazad :)

      Izbriši
    2. U prvom mjesecu, negdje krajem. Svake godine ti bude, super je :)

      Izbriši
    3. A šteta da nije negdje na proljeće, ovako je tek prošlo :/

      Izbriši
  3. Ajme prekrasno je :) Definitivno imam želju jednog dana posjetiti :) Moje Valentinovo je film + dekica + hrpa grickalica + ja i konačni zasluženi odmor nakon položenih svih ispita :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Obavezno, mene je grad oduševio! :)
      Kada si u paru sa odmorom, od toga nema boljeg! I ja sam napokon predahnula od faxa, sada nešto sitno odradim i onda me tjedan dana ne gledaj-ne pitaj ništa xD

      Izbriši
  4. Ajme divno <3 Italija je meni predivna, obožavam je, ali se slažem s tobom da je najbolje ići u vlastitom aranžmanu i razgledati i ići tamo gdje ti se hoće, bez nekog presinga i ono tipično za strance s kartom u jednoj i fotoaparatom u drugoj ruci :D

    OdgovoriIzbriši